Opište kód obrázku
Existuje celá řada rad o tom, jak správně prodávat nemovitost, aby byla atraktivní a vy měli se sháněním ideálního kupce co nejméně starostí. I přes to mnoho majitelů domku či bytu stále opakuje stejné chyby, kterými si prodej naopak oddalují a sami si takzvaně „házejí klacky pod nohy“. Podívejte se na nejčastější mýty, kterým je dobré se jednou provždy vyhnout.
Mnozí, aby ušetřili, se s prodejem své nemovitosti neobrátí na realitní kancelář. Ta je přitom nic nestojí, provizi totiž hradí vždy kupující, ne prodávající. Mezi veřejností ale ještě pořád koluje mýtus, že služby realitky je vyjdou draho. Opak je pravdou, prodávajícího nestojí realitní kancelář ani korunu, a navíc šetří čas i energii.
Najít zájemce o nemovitost je jedna věc, ale služby realitní kanceláře jsou mnohem rozsáhlejší. Ať už jde o prověření kupujícího, zadání smluvní dokumentace, inzerci a reklamu na serverech, advokátní úschovu, komunikaci na úřadech, přepisy energií, prohlídky nemovitosti, daňové přiznání nebo například vklady do katastru nemovitostí, je zkrátka mnoho úkolů, které realitka vyřeší za vás.
Pokud vložíte inzerát na internetové stránky typu Bazoš.cz nebo Bezrealitky.cz, začnou se vám ozývat především realitní makléři, ne koncoví zájemci. Mnohem efektivnější je inzerce na serverech přímo určených pro realitní kanceláře, například Sreality.cz či Reality.iDNES.cz. Nemovitost zde inzeruje realitní kancelář, a proto se už ozývají pouze a jenom skuteční zájemci o koupi.
Zvolte jednu realitní kancelář a té se držte. Pokud nemovitost necháte prodávat více realitkami, brzy toho budete litovat. Případným zájemcům se brzy okouká a navíc najdou pravděpodobně v nabídkách jednotlivých kanceláří nesrovnalosti – lišit se může například až o několik desítek metrů rozloha zahrady a podobně, a pravděpodobně se realitní kanceláře budou brzy rozcházet v ceně za vaši nemovitost. Jejich pozornost tak z prodeje může přejít na soupeření.
Čas vždycky hraje proti prodávajícímu. Čím déle budete cenu nemovitosti držet na nesmyslně vysokém čísle, tím více v závěru proděláte. S cenou je třeba aktivně pracovat a reagovat na stav trhu. Rozhodně tak není moudré tvrdit, že na prodej nespěcháte a je jedno, jak dlouho bude trvat hledání někoho, kdo dům koupí za stanovenou nejvyšší sumu. Částka by měla vycházet z pohledu odborníka a být přiměřená trhu.
Ne nadarmo se říká, že jedna fotka rovná se tisíc slov. První vybíráme očima, proto jsou kvalitní fotografie nemovitosti velice důležité. Ať máte mobilní telefon s jakkoli kvalitním fotoaparátem, vždy je lepší nemovitost nafotit kvalitní zrcadlovkou a pohlídat si při tom kromě světla, ostrosti, jasu a dalších kritérií také celkový vzhled prostoru, tedy i drobné detaily v interiéru jako ručníky, obuv, nádobí a další. Dobrá nemovitost se skutečně prodává sama, pokud máte dobré fotografie.
Novinky v naší nabídce a další zajímavý obsah naleznete na našich sociálních sítích a webu!
Chceme: Tvořit lepší bydlení. Inspirovat okolí. Makat na sobě. Spokojené klienty.